Z-Kitap Standart ve Kriter Belirleme Çalıştayı başladı  
Z-Kitap Standart ve Kriter Belirleme Çalıştayı başladı

Z-Kitap Standart ve Kriter Belirleme Çalıştayı başladı

Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca; video, resim, ses, internet bağlantısı ve kullanıcı araçları gibi çoklu ortam ögeleri ile zenginleştirilmiş ders kitabı çalışmaları kapsamında Z-Kitap Standart ve Kriter Belirleme Çalıştayı başladı.

Z-Kitap Standart ve Kriter Belirleme Çalıştayı başladı

Başkent Öğretmenevi’nde üç gün sürecek çalıştayda, taslak ders kitapları; “içeriğin anayasa ve kanunlara uygunluğu”, “içeriğin bilimsel olarak yeterliliği”, “içeriğin eğitim ve öğretim programının kazanımlarını gerçekleştirme yeterliliği”, “görsel ve içerik tasarımının öğrenmeyi destekleyecek nitelikte olması ve öğrencilerin gelişim özelliklerine uygunluğu” olmak üzere dört kritere göre incelenip değerlendirilecek. 


Çalıştay öncesinde bir konuşma yapan MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkan V. Hüseyin Şirin, söz konusu bu kriterlerin yanı sıra, zenginleştirilmiş içeriklerin kazanımlara uygunluğu ve kazanımları destekleyip desteklemediği ve öğrenci seviyesine uygun olup olmadığına göre z-kitapların değerlendirileceğini belirtti. Şirin, bu çalışmada zenginleştirilmiş kitapların eğitim ve öğretim yönünden standartları ile özelliklerinin belirlenmesinin amaçlandığını kaydetti. 

 

Eğitim - öğretim içerikleri elektronik ortamda sunulacak

Z-kitap Standart ve Kriter Belirleme Çalıştayı’nın önemine değinen Şirin, “Çağın eğitim - öğretim sitemine bir yansıması olarak eğitim - öğretim içeriklerinin elektronik ortamda sunulması bir zorunluluk haline gelmiştir. Öğrenme - öğretme faaliyetlerinin verimliliği ve bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulduğu bir eğitim anlayışının gereği olarak teknolojinin ders kitaplarında bir değişim ve dönüşüme neden olması kaçınılmazdır. Öyle ki ders kitaplarının yanı sıra zenginleştirilmiş içeriğe sahip ders kitapları da sınıflarda yerini almaya başlamıştır. Bu çerçevede z-kitapların hangi standart ve kritere sahip olacakları, eğitim - öğretim sistemi içerisinde yerini nasıl alacağı konusunda üniversiteden akademisyenlerin de katkı yapacağı geniş yelpazeden katılımcıların görüş alışverişinde bulunacakları bir çalıştay olacaktır.” diye konuştu. 

 

Z- kitap çalışmalarıyla teknolojik gelişmelerden eğitim - öğretim sistemi içerisinde en üst düzeyde yararlanılması amaçlanıyor. Çalıştaya; eğitim - öğretim içerikleri ve bilişim teknolojileri konusunda uzman olan öğretmen ve akademisyenler ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı genel müdürlüklerden konuyla ilgili uzmanlar katılıyor. 

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.