2022 YILININ İLK DÖRT AYINDA ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE %213'LÜK ARTIŞ  
2022 YILININ İLK DÖRT AYINDA ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE %213'LÜK ARTIŞ

2022 YILININ İLK DÖRT AYINDA ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE %213'LÜK ARTIŞ

Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine destek olmak amacıyla 2022 yılında Millî Eğitim Bakanlığınca (MEB) seferberlik başlatıldı. Bu kapsamda ilk adım, ÖBA (Öğretmen Bilişim Ağı) dijital platformunun oluşturulmasıyla atıldı ve ÖBA 24 Ocak-4 Şubat tarihleri arasındaki yarıyıl tatilinde kullanıma açıldı. Öğretmenlere sunulan eğitim seçenekleri de artırıldı. İlk kez okul temelli mesleki gelişim eğitimleri uygulanmaya başlandı. Öğretmenler istekleri ve ilgileri doğrultusunda birden fazla eğitime katılabildi. 2021 yılının ilk dört ayında öğretmenlerin katıldığı eğitim sayısı 780 bin 482 iken bu sayı, 2022 yılının aynı döneminde %213'lük artışla toplamda 2 milyon 439 bin 223'e yükseldi.

11-15 Nisan 2022 tarihleri arasındaki ara tatilde ÖBA üzerinden sunulan mesleki çalışmalara ise 1 milyon 404 bin 338 kez katılım sağlandı.  
 
Eğitime katılan öğretmenlerin %54'ü öğretmenlik genel alan bilgisi kapsamında eğitim alırken bunu %23 ile kişisel gelişim ve %13 ile öğretmenlik özel alan bilgisi kapsamında düzenlenen eğitimler takip etti.
 
Öğretmen başına eğitim 38 saate yükseldi
MEB tarafından düzenlenen mesleki gelişim eğitimlerinde 2021 yılının ilk dört ayında öğretmen başına 22 saatlik eğitim düşerken 2022 yılının ilk üç ayında bu sayı, %73 artarak 38 saate yükseldi.
 
Eğitim alan okul yönetici sayısı %75 arttı
Bakanlık, Okul yöneticilerinin eğitimlerine de özel ilgi gösteriyor. Her bir okul iklimini pozitif bir şekilde güçlendirmek için okul yöneticilerine mesleki gelişimden kişisel gelişime, çok geniş bir yelpazede eğitim imkânı sunuluyor. Bu kapsamda 2021 yılının ilk dört ayında okul yöneticilerinin aldığı eğitim sayısı 102 bin 716 iken 2022 yılının ilk dört ayında %75 artarak 179 bin 580'e yükseldi.
 
Öğretmen başına eğitim hedefi 120 saate yükseldi
Konu ile ilgili bir değerlendirme yapan Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer şunları söyledi: "Bu dönem odaklandığımız temel konuların başında öğretmenlerimizin mesleki ve kişisel gelişimlerinin desteklenmesi yer almaktadır. Bu kapsamda çok boyutlu adım atıyoruz ve bu adımların sonuçlara olumlu yansımasını görmekten mutluluk duyuyoruz. 2021 yılında düzenlediğimiz eğitimlere katılım 2020 yılına göre %163 artarak yaklaşık 2,9 milyona ulaşmış ve böylece son on yılın en yüksek kişi başı eğitim saatine ulaşmıştık. 2022 yılında öğretmenlerimizin uzaktan eğitimde eğitim seçeneklerini zenginleştirmek için Öğretmen Bilişim Ağı'nı (ÖBA) kurduk ve bu dijital platformu ilk kez, 24 Ocak-4 Şubat 2022 tarihleri arasındaki iki haftalık yarıyıl tatilinde kullanmaya başladık. Öğretmenlerimizin eğitim seçeneklerini artırdığımızda öğretmenlerimizin eğitim taleplerinin arttığını görüyoruz. Bu talep artışı, rakamlara da yansıyor. Örneğin 2021 yılının ilk dört ayında 780 bin 482 eğitim alınmışken, 2022 yılının ilk dört ayında %213'lük artışla bu sayı 2 milyon 439 bin 223'e yükseldi. Bu artış, öğretmen başına düşen ortalama eğitim saatinin de yükselmesini sağladı. 2022 yılı sonuna kadar öğretmen başına ortalama eğitim saatinin en az 120 olmasını hedefliyoruz. Eğitim seçenekleri arttıkça bu sayının çok daha yükseleceğine inanıyorum."
 
İlk kez okul temelli mesleki gelişim programı uygulanıyor
2022 yılında en önemli değişikliğin okul temelli mesleki gelişim programı olduğunu belirten Özer, şunları söyledi: "Artık okullarımız ihtiyaç duydukları eğitimleri kendileri belirliyor ve biz de gerekli bütçeyi okullarımıza gönderiyoruz. Bu program ilk kez uygulanıyor. 2022 yılında öğretmenlerimizin mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili tüm eğitim taleplerini bu program ile destekleyebileceğiz. Bunun için kullanacağımız bütçeyi 2021 yılına göre 35 kat artırdık. Bu süreçleri başarı ile yürüten tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum."

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.